את מי נרצה לתבוע במקרה של הצפה ונזקי רטיבות?

נזקי מים יכולים להיגרם ממגוון מקורות, כגון אסונות טבע, אירועי מזג אוויר ומקורות פנימיים כמו ביוב סתום או צנרת שבורה. לא משנה מה גרם לזה, תיקון זה יכול להיות גם יקר וגם גוזל זמן.

אילו זכויות משפטיות עומדות בפניכם בכל הנוגע לתביעת פיצויים תלויה במספר עקרונות, כשהמשמעותי ביותר היא הלכת המשפט האזרחי.

מי הם האנשים בשלטון האויב המשותף?

על פי דוקטרינת האויב המשותף, כל בעלי הקרקע אחראים לכל מים עיליים ברכושם שמקורם בחצר של שכן. הסיבה לכך היא שמים עיליים נתפסים כאויב המשותף של כולם ועלולים לגרום לנזק בלתי הפיך אם לא מטפלים בהם כראוי.

מדינות רבות עוקבות אחר כלל זה, מה שהופך את זה חיוני להיות מודעים לכך אם אתה חווה הצפה או נזקי רטיבות לרכוש שלך. עם זאת, ישנם חריגים לכלל זה וזה תלוי בסופו של דבר בבית המשפט שיחליט מה חל במצבך.

חלק מהמדינות עוקבות אחר כלל החוק האזרחי, השונה מכלל האויב הנפוץ בכך שכל מי שמשנה את זרימת המים צריך להיות אחראי לכל נזק שייגרם. יתר על כן, על שני הצדדים לנקוט בזהירות הראויה כאשר הם פועלים ולא לפעול בצורה בלתי סבירה.

מי הם האנשים בשלטון החוק האזרחי?

הלכת המשפט האזרחי היא עיקרון כללי הקובע שאם בעלי קרקע משנים את רכושם באופן שישבש את זרימת המים הטבעית על פני זה של אדם אחר, הם עלולים לשאת באחריות לכל נזק שייגרם לנכסיו של אותו אדם. למרות שכלל זה נשאר במדינות רבות, רובן שינו אותו כדי להפוך אותו פחות מחמיר.

כלל זה חיוני לעקוב, שכן הוא יכול לעזור לך לקבל פיצוי על הנזקים שנגרמו. אם אתה מצליח לתבוע את השכן שלך על הנזק שהוא גרם לרכוש שלך, אז אתה אמור להיות מסוגל לקבל פיצויים.

הלכת המשפט האזרחי היא דרך יעילה לשמור על עצמך ועל רכושך מפני נזקי הצפה ורטיבות. עם זאת, חשוב לזכור שכלל זה אינו חל בכל מצב.

מי הם האנשים שנושאים באחריות?

אם השכן שלך גרם לנזק, אתה יכול לתבוע אותם ולקבל פיצויים. זה יכול לכלול כסף לתיקון או החלפה של רכוש שניזוק, הוצאות רפואיות אם נפצע, ועלויות מחיה אם היה צריך להעביר את הבית שלך.

חוקים מכתיבים את הנושא הזה. הראשון ידוע בתור כלל האויב המשותף.

במקרים כאלה, שכנים שמשנים את אדמתם כדי להסיט מים מרכושם בדרך כלל אינם אחראים לכל נזק שנגרם כתוצאה מנגר טבעי.

במדינות רבות יש גם כלל סבירות המאפשר לבעלי נכסים לקבל פיצוי על נזקים שנגרמו מגינון, ניקוז ושינויים אחרים שבוצעו בקרקע אם פעולות אלו נחשבות בלתי סבירות.

האם אתה מתמודד עם אי הסכמה עם הגינון החדש של השכנים שלך או שינויים אחרים הקשורים למים בנכס שלהם? עורך דין נזקי צנרת הוא האיש המושלם לייעוץ משפטי.